BACKREQ message
This message may be sent by the Initiator as well as the Follower to revoke one
or more played moves. This message is not intended for computer - computer play,
but only human - computer play. This message may be sent at any moment within a
game, even if it's the opposite player's turn.
Layout
1 byte |
3 bytes |
1 byte |
header |
zet nummer |
kleur aan zet |
header |
type bericht, altijd 'B' (hoofdletter) |
zet nummer |
het verlangde zetnummer van '001' -
'999'; de eerste zet van een partij is 1 |
kleur aan zet |
de kleur (wit of zwart) die bij zet
nummer aan zet is; moet 'W' of 'Z' zijn (in
hoofdletters) |
Voorbeeld
0----0----1----1----2----2----3----3----4----4----5----5----6----6
0----5----0----5----0----5----0----5----0----5----0----5----0----5
B005Z
Het programma wil terug naar de bordstand met zwart aan zet in
de vijfde zet van de partij.
Verwerking bij ontvangst van een BACKREQ bericht
- Ontvangst (door de Initiator of de Volger) van een
BACKREQ bericht wordt herkend aan de header
(hoofdletter 'B'). Merk op dat een BACKREQ bericht kan
worden ontvangen op elk moment dat een partij wordt
gespeeld, ongeacht wie aan zet is.
- Rubrieken zet nummer en kleur aan zet
geven aan welke bordstand het andere programma verlangt.
- Indien het programma daar toe in staat is, zet hij het
bord terug in de verlangde positie. Indien het programma
om wat voor reden dan ook niet wil of kan terugzetten
naar de verlangde bordpositie gaat het gewoon door met de
partij.
- Na verwerking van het BACKREQ bericht antwoordt het
programma door het sturen van een BACKACC bericht. In het
BACKACC bericht wordt aangegeven of het programma heeft
teruggezet of gewoon doorspeelt.
- Van het veld zet nummer hangt af welk van beide
programma's als eerste een MOVE bericht verstuurt na het
BACKACC bericht. Tenzij de bordstand niet is aangepast,
dan wordt gewoon de partij vervolgd.
DamExchange Home